Managementul emoțiilor în managementul clasei

În cadrul proiectului Erasmus Acreditare Școlară – Managementul clasei de elevi, am organizat o activitate la nivelul clasei a VII-a C, având ca temă Managementul emoțiilor în managementul clasei.

Adolescența este o perioadă de transformări continue. Elevii clasei a VII-a C de la Colegiul Național Onisifor Ghibu Oradea, clasă la care sunt dirigintă, sunt acum adolescenți care trec prin aceste schimbări
specifice vârstei. Pentru a reuși să conduc cât mai bine clasa, pentru a realiza un management de succes în
această clasă, am ales să dezbatem o temă de un real interes, delicată, despre care elevii nu sunt informați și educați suficient, poate chiar deloc, nici de școală, nici de familie – Dezvoltarea emoțională / Inteligența
emoțională.

Acest demers l-am structurat pe trei capitole, cărora le-am alocat câte o oră de dirigenție / consiliere și orientare. astfel:

  • În prima oră, am realizat informări prin prezentări video, în care am identificat, definit și prezentat conceptul – ce sunt emoțiile, identificarea emoțiilor, clasificarea lor, gestionarea emoțiilor și modalități de dezvoltare a lor – atât teoretic, cât si cu exemplificări și transpuneri în realitate, pentru o mai facilă înțelegere;
  • Ora următoare, elevii au lucrat fiecare câte un tricou, pe care au reprezentat grafic conceptul lor și punctul lor de vedere legat de tema dezbătută;
  • În ultima intâlnire, elevii au prezentat fiecare tricoul, cu explicații personale și cu punctul lor de vedere, și am avut o ultimă discuție în care am încercat să creionăm și să tragem câteva concluzii.

Consider că tema aceasta rămâne de un real interes, prea puțin parcursă și dezbătută la nivelul claselor, și acest început al meu aș dori să il extind la nivelul întregii scoli, într-o acțiune viitoare.

Inteligența emoțională este o abilitate crucială pentru navigarea cu succes prin viață, având o influență majoră asupra performanței profesionale, calității relațiilor interpersonale și procesului de luare a deciziilor.

O altă activtate organizată la nivelul unității de învățământ s-a intitulat EcoProvocarea și a fost realizată de către clasa a VII-a C, diriginte subsemnata, prof. Marinău Daniela, clasa a VI-a D, diriginte prof. Sala
Andrada, clasa a II-a C, profesor pentru învățământ primar Marian Marcela, clasa a II- a E, profesor pentru învățământ primar Ile Alina, coordonate de prof. Ladanyi Andreea, activitate în care elevii au susținut în sălile de clasă o informare care a vizat ecologizarea, apoi în sala de sport am realizat întreceri sportive, în care elevii au utilizat materiale reciclable și s-au acordat premii câștigătorilor.

Ulterior, elevii clasei a VII-a C au realizat lucrări, postere și au purtat discuții care au vizat tema propusă – ecologizarea.

Toate aceste activități susținute au ca scop eficientizarea managementului clasei de elevi.

prof. DANIELA MARINĂU,

CN Onisifor Ghibu Oradea

Sursă imagini: fototeca personală Daniela Marinău

Leave a comment