În societatea modernă, telefonul mobil a devenit o extensie a omului, mai ales a tinerilor, însă, în același timp, reprezintă o amenințare constantă la adresa concentrării noastre. Trăind într-o eră digitală, în care suntem conectați neîncetat la un flux continuu de informații, notificările și aplicațiile captivante ne îngreunează abilitatea de a fi cu adevărat prezenți în momentul respectiv. Telefoanele ne fură atenția prin notificări care întrerup firul gândurilor noastre, determinându-ne să pierdem momente prețioase pe activități ce nu au niciun beneficiu real.
Pe de altă parte, integrarea inteligenței artificiale (AI) și a tehnologiei avansate în educație reprezintă
o provocare majoră pentru mulți profesori. Această dificultate derivă din mai mulți factori.
Mulți profesori nu sunt familiarizați cu conceptele de AI sau cu modul în care funcționează aceste tehnologii. Le pot percepe ca fiind intimidante sau prea complexe, mai ales dacă nu au un background tehnologic. Din acest motiv, reticența de a se implica în utilizarea acestor instrumente poate crește, chiar dacă ele ar putea îmbunătăți semnificativ procesul didactic.
Acest text constituie o parte dintr-un material realizat de DAVID BAK, care va intra în următorul număr din Paperless, aflat în pregătire. Găsiți AICI o arhivă a câtorva ediții precedente ale Paperless, periodic înregistrat la Biblioteca Națională a României (ISSN 2810 – 3025).
