Un nou proiect Erasmus+ la Școala Gimnazială Avram Iancu din Oradea

Un real motiv de bucurie la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu”  din Oradea se datorează implementării unui nou proiect Erasmus+ Sharing Heritage Inclusion Narratives Empathy, număr de referință: 2024-1-IT02-KA210-SCH-000246275, finanțat de Comisia Europeană. Acesta va fi derulat în perioada 10.11.2024 – 09.11.2026,  fiind coordonat de prof. Voicu Roxana.

Grupul-țintă al proiectului cuprinde elevi și profesori din patru țări partenere: Italia, Turcia, România și Grecia.

Proiectul SHINE se bazează pe fundamentele și viziunea Comisiei Europene, pe simboluri clare ale eforturilor UE pentru unitate în diversitate, incluzând participarea directă, patrimoniul cultural lingvistic și digitalizarea. Toți partenerii în cadrul acestui proiect au grupuri diverse de elevi, inclusiv elevi din medii dezavantajate cu un interes deosebit pentru digitalizare. Prin urmare, parteneriatul vizează promovarea educației incluzive printr-o colaborare eficientă între școlile mai puțin experimentate în ceea ce privește digitalizarea patrimoniului cultural lingvistic al UE.

Obiectivul principal al proiectului este de a spori eforturile de colaborare între țările participante în vederea realizării unui e-book și a unei broșuri despre poveștile anonime din țările participante, sporind astfel dimensiunile europene și internaționale ale educației incluzive, utilizând diferite instrumente digitale. Școlile implicate în proiect vor promova patrimoniul cultural lingvistic al națiunilor europene și-l vor transforma în cunoaștere și înțelegere a diversității culturilor europene, în rândul tinerilor și al personalului educațional, prin digitalizare.

Cele trei școli și ONG-ul cuprins în proiect intenționează să includă elevii cu resurse limitate în toate etapele proiectului, concentrându-ne pe incluziunea socială, oferind un sprijin social pentru persoanele cu handicap, celor care provin din familii de imigranți sau refugiați, persoanelor din zonele rurale sau izolate, victimelor cutremurelor (6 februarie 2023 – cutremur de 7,7 grade în Samandağ/HATAY) și persoanelor care se confruntă cu provocări socio-economice și au mai puține oportunități.

Datorită interesului digital al grupului de elevi defavorizați, în special în ceea ce privește instrumentele digitale și rețelele sociale, se urmărește mobilizarea pentru a lucra cu elementele de patrimoniu lingvistic și cultural (poveștile anonime) într-un mediu digital.

Activitatea în cadrul proiectului a fost demarată prin apelul pentru selecția membrilor  echipei de implementare, constituindu-se astfel, grupul de lucru din șase profesori și un reprezentant al personalului didactic-auxiliar. De asemenea, s-a derulat si procesul de selecție pentru participanții din cadrul celor trei mobilități în Turcia, Grecia și Italia. Astfel, profesorii cuprinși în aceste mobilități vor avea oportunitatea de a-și îmbunătăţi şi perfecţiona cunoştințele atât lingvistice, cât și culturale, literare, interetnice și sociale, să compare modelul din școlile vizitate cu cel din școlile românești, contribuind la îmbunătățirea metodelor digitale și strategiilor de predare, preluate din experiențele de învățare oferite de acest proiect.

Experiența valoroasă câștigată de către profesorii implicați va conduce la implementarea unor măsuri si metode incluzive care pot fi aplicate cu succes la clasă pentru a face față diversității din sistemele de învățământ.

prof. CLAUDIA ȘPAN,

responsabil diseminare și popularizare

Sursă imagini: fototeca personală Claudia Șpan

Leave a comment