Participarea elevilor noștri la proiectul educațional județean Fii curajos, vorbește! a condus la realizarea multor obiective propuse, dar mai ales, la crearea unui mediu de creștere permanentă și dezvoltare armonioasă, pe planurile intelectuale și emoționale sub îndrumarea profesorilor din echipa de proiect, a coordonatorilor, a fondatorului, a coordonatorului principal de proiect, precum și îndrumarea și implicarea părinților în activitățile proiectului.
Dintre exemplele de bune-practici pe care le-am adunat de-a lungul profesiei, dar și posibilitatea de a fi creativi în acest proiect prin activitățile desfășurate vă prezentăm activitatea care a condus elevii la motivare, argumentare privind viziunea proprie și conștientizarea sentimentului de valorizare ca elev, ca persoană, ca membru al familiei sau al unui grup.
O zi de mare importanță în sistemul alternativei Step-by-Step este cea în care se sărbătoresc trecerea primelor 100 zile de școală. În acest interval elevii și-au pregătit cu atenție și ingeniozitate colecții de obiecte, aranjate cu grijă sub supravegherea părinților într-o lucrare tematică. Ajunși la școală, fiecare
și-a prezentat colecția în fața colegilor cu multă emoție și cu mult entuziasm, într-un cadru festiv pregătit de către doamnele lor iubitoare, prof. Silvana Bistriceanu și prof. Adriana Popa.
Colecțiile au fost diverse, interesante și originale: Antonia Miko – Colierul Prieteniei, Alexandru Cocioban – Psihologul Ochilă cu 100 de emoții și de gânduri, Anton Miclăuș – Balonul cu aer cald al cunoașterii, Rafael Orțan – Naveta spațială a Clasei Pregătitoare, Teodora Lăzău – Salonul de coafură cu 100 de agrafe, Rebeca Meza – Ferma animalelor, Matei Horja, Dragoș Beraru – Mașinuța cu pompoane, Rebeka Meszaroș – 100 de sporturi, Paul-Tudor Ciure – Cartea cu fluturi, Tudor David – La cules de scoici și fructe de mare și
Drumul meu de-acasă la școală, Carina Iuhas – Plaja mea cu scoici, Viktoria Tarnok – Copacul Înțelepciunii, Anastasia Floruț – Creioane colorate de ieri și de azi, Maya Borciu – 100 de fluturi, 100 de prieteni minunați, Andrei Hegeduș – Tablou-puzzle al Riței, mascota clasei, Hanna Fornvald – 100 de zile frumoase de școală cu multe învățături, cu 100 de Rițe în miniatură, Albert Banszki – Am îmbătrânit cu 100 de zile, Sebastian Bar – Trifoiul norocos din boabe de fasole, Viktor Rob-Sonea – Cabană de lemn, Mihai Iuhasz-Maghiar – Casă din lemn cu piscină, Martin Lupșea – Căsuța piticilor, Ștefan Ciuciu – 8 roți pe șantier – 100 de mașini utilitare, Iulia Tirla – Ramă foto sau televizor vorbitor?, Rareș Petru – Mașini vorbărețe – puzzle.
Rița-Gărgărița, mascota clasei, a supervizat fiecare colecție, fiind extrem de mulțumită, iar mai apoi a prezentat și ea colecția ei: 100 de zile petrecute cu cei mai buni prieteni.
După parada colecțiilor, elevii curajoși ai clasei pregătitoare s-au așezat la centrele de activitate, unde au avut de rezolvat sarcini de lucru menite a face ziua și mai interesantă: să citească și să numere din câte litere era formată poezioara de la centrul de citire, la matematică să demonstreze că știu să numere până la 100 și să scrie aceste numere, iar centrele de joc de rol și de arte au avut menirea de a-i transforma pe copii în adevărați petrecăreți, confecționându-și coroane, ochelari de petrecere și medalii.





Desigur, ce aniversare ar fi fără tort? Părinții micuților s-au asigurat să nu le lipsească acestora tortul aniversar, nici artificiile și nici baloanele care au transformat clasa într-o navă plutitoare a veseliei, veselie completată apoi de cei doi magicieni de la Magic House, Bianca și Eduard.
Toți au primit diplome de absolvire a primelor 100 de zile de școală din viața de școlar, semn că pot continua să numere, cu aceeași seriozitate, fiecare zi de sărbătoare a istețimii, alături de familia de la școală, formată din colegi, Rița și doamnele învățătoare!
prov. ADRIANA POPA, prof. SILVANA BISTRICEANU,
Colegiul Național Mihai Eminescu
Sursă imagini: fototeca personală Adriana Popa