Experiența mea de partener de proiect educațional

În ziua în care am aflat de acest proiect deosebit și inedit, mi-am exprimat dorința de a o oferi un aport prin activitățile și acțiunile clubului nostru sportiv, CS Prosper Oradea, cât și pentru dezvoltarea emoțională și personală a elevilor, prin calitatea mea de formator.

Am fost primită în proiect cu brațele deschise și am avut oportunitatea să cunosc dascăli deosebiți, uniți cu toții pentru a reuși să facem cât mai accesibile și mai plăcute activitățile atât în clasă cât și outdoor/ în natură – pentru ca acești copii să se deschidă și să înflorească așa cum le stă bine la vârsta lor.

Am devenit parteneri de proiect, iar obiectivele noastre au fost:

  • asigurarea sprijinului necesar pentru crearea unui climat favorabil în desfășurarea proiectului
  • respectarea intervalului orar și a datei activităților propuse
  • transmiterea informațiilor la timp în vederea mobilizării elevilor / profesorilor pentru activități specifice proiectului
  • deplasarea în unitate școlară / altă locație stabilită cu scopul sesiunilor de vorbit în public / a activităților / a premierii elevilor

Prima experiență directă cu elevii din proiect a fost o participare, ca invitat-însoțitor și partener de proiect, împreună cu elevii clasei a IV-a A, clasă condusă de profesor Luca Cristița, de la Școala Gimnazială Ioan Slavici din Oradea. Activitatea cu ieșirea în natură s-a numit La Herghelie și astfel am fost în vizită la Centrul de Echitație Mentor din Hidișelu de Jos (tot partener de proiect), unde copiii au învățat despre creșterea și îngrijirea cailor și au participat la o demonstrație de potcovire a cailor.

Acest episod minunat din proiect a fost continuat la clasă, unde am avut ocazia să mă apropii și mai mult de acești copii extraordinari: să mă bucur de zâmbetul lor, să stăm de vorbă deschis, să trecem de la dezvoltarea personală la dezvoltarea și sănătatea fizică, să evidențiem rolul sportului în viața noastră, să descoperim obiceiuri sănătoase, viața echilibrată cu fericire și succes!

Am venit în întâmpinarea întrebărilor lor, am răspuns împreună cu ei despre ce aport au în viața noastră curajul, forța și determinarea, ce anume ne dă sens, ce abilități avem, etc. Copiii au vorbit fiecare în parte despre ei , despre ce îi face împliniți și fericiți și care sunt acțiunile pe care ar trebui să le facem de mici copii pentru a păstra optimismul și calea dreaptă în viață.

Această a doua activitate ne-a apropiat mai mult, am fost acceptată cu drag de către elevi, în mijlocul lor, ei fiind sociabili, deschiși, comunicativi și prietenoși, obișnuiți cu persoane și personalități ca invitați la lecții sau activități în cadrul proiectului, dar și în activitatea școlară de zi cu zi.

A treia activitate a fost cea în care le-am fost ghid la ieșirea în natură într-o drumeție la Peștera Stracoș – unde am făcut cunoștință cu fosile din Badenianul târziu și Sarmațianul timpuriu, calcarele Tortoniene, dar și la Centrul de vizitare de la Tășad. Aici am avut un timp de calitate unde am prezentat copiilor costumul de karate, numit kimono, și ne-am familiarizat cu primele exerciții din karate. La Centru, am luat masa în foișor, am desfășurat câteva jocuri de grup, am vorbit la microfon despre impresiile pe care ni le-a lăsat drumeția, cât și despre informațiile dobândite despre Rezervația Naturală Paleontologică – Situl Natura 2000 de la Tășad și Peștera Stracoș.

Am continuat să vorbim despre karate și cum ne ajută acest sport în dezvoltarea fizică armonioasă, contribuind la îmbunătățirea coordonării și flexibilității forței copilului, dar ne și învață disciplina și respectul reciproc, ne dezvoltă încrederea și autocontrolul. Karate-ul nu este doar un sport, ci o cale spre disciplină, echilibru și încredere.

Succesul din anul școlar 2023-2024 va fi cu siguranță repetat și în anul școlar 2024-2025, chiar dacă va fi cu altă generație de copii – ca o promisiune că lucrurile bune nu sunt întâmplătoare, în spatele lor sunt oameni de calitate care vor să dea un sprijin real și susținut într-o sinergie comună, în care cu toții să dezvoltăm aceste proiecte educaționale, sociale și de bună practică în rândul copiilor de toate vârstele!.

Elevii participanți în acest proiect educațional județean deosebit, Fii curajos, vorbește!, au avut o deschidere emoțională pozitivă și anume și-au dat voie să se exprime liberi la microfon, să vorbească fiecare despre pasiunile, visele și dorințele lor în viitor.

Vă mulțumesc, dragi copii și cadre didactice, și vă felicit pentru implicarea în toate acțiunile proiectului, care cu siguranță au dat roade și vor da și pe viitor ca un exemplu de bună practică, ce ar trebui implementată tot mai mult în viața școlarilor noștri!

ec. ADRIANA VEREȘ,

administrator al CS Prosper Oradea, partener de proiect

Sursă imagini: fototeca personală Adriana Vereș

Leave a comment