Elevii din mediul rural propun soluții pentru îmbunătățirea sistemului educațional

Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România a lansat Programul copiilor pentru bunăstarea lor, un document care prezintă problemele cu care se confruntă elevii din mediul rural și propune soluții concrete pentru îmbunătățirea sistemului educațional. Tinerii din consiliu au prezentat aceste propuneri într-o întâlnire recentă cu ministrul Educației și Cercetării, Daniel David.

Conform studiilor realizate de World Vision România, pentru 22% dintre copiii din Programul Național Masă Sănătoasă, această masă este singura dintr-o zi; 4 din 10 elevi de gimnaziu și liceu nu știu dacă în școala lor există un consilier școlar; 20% dintre liceeni consideră că votul lor nu contează; peste 4 din 10 elevi nu au fost consultați de profesori referitor la predarea și evaluarea din clasă.

Programul elaborat de tineri include mai multe direcții de acțiune:

  • educație civică și gândire critică: elevii propun integrarea unor programe educaționale precum cluburi de dezbateri și ateliere de analiză critică, precum și formarea profesorilor în domeniul educației digitale
  • interdisciplinaritate în educație: se solicită o mai bună corelare a materiei între discipline similare și mai multă colaborare între profesori
  • participare activă în procesul educațional: copiii doresc să fie consultați atunci când se iau decizii importante referitoare la educația lor
  • îmbunătățirea infrastructurii școlare: elevii cer modernizarea unităților școlare din mediul rural și rezolvarea problemelor de infrastructură precum lipsa laboratoarelor și absența rampelor pentru elevii cu dizabilități
  • accesibilitate și sprijin pentru elevii din mediul rural: se solicită revizuirea sistemului de decontare a transportului școlar și extinderea programului de masă caldă în școli
  • consiliere și orientare vocațională: tinerii propun organizarea periodică a unor sesiuni de consiliere și dezvoltarea unei platforme online pentru raportarea cazurilor de abuz școlar

    „Mulți elevi sunt frământați de întrebarea «Ce faci după liceu?» încă din clasele mici, iar lipsa de informații clare despre opțiunile de carieră le îngreunează alegerea unui drum profesional”, a declarat Mario Hânceanu, reprezentant al Consiliului Consultativ al Copiilor.

    În cadrul întâlnirii, ministrul Educației, Daniel David, a subliniat că schimbarea trebuie să înceapă din școlile din mediul rural și a reafirmat importanța implementării politicilor adaptate nevoilor copiilor. „Este necesară o abordare coerentă și susținută pentru a asigura un sistem educațional echitabil și de calitate pentru toți copiii, indiferent de locul în care trăiesc”, a declarat ministrul, care a anunțat că în luna mai va prezenta un diagnostic al sistemului educațional și propuneri de reformă.

    Sursă imagine: worldvision.ro

    Leave a comment