E perioada recapitulării finale, ocazie de care profităm pentru a da orelor obișnuite o altă formă, după nevoile actuale ale copiilor și în concordanță cu perioada din an în care ne aflăm. Pornind de la textul avut în manualul de CLR am inițiat la clasă o excursie virtuală și imaginativă La mare. Astfel, cu toții au venit îmbrăcați potrivit activității la care au fost invitați să participe, aducând cu ei pe lângă ghiozdan și o geantă cu cele necesare pentru a putea merge la plajă.
Elevii clasei I B au avut parte de labirinturi/aritmogrif și alte jocuri de atenție, poză grăitoare, curiozități despre mările lumii / Marea Neagră, jocuri Wordwall, cântece pentru copii (despre vacanța la mare), jocuri in sala de clasă și în curte, lectură independentă / fișă de lucru, desene de colorat după model / la alegere / căutând diferențele, webcam live Eforie / Mamaia, jocuri pe grupe (sensurile cuvântului ,mare”), brainstorming, prezentarea genții.











A fost o zi aparte în care copiii au repetat, au aprofundat prin sarcini didactice integrate sub forma jocului ceea ce au învățat în acest an școlar, dar au învățat și multe lucruri noi despre mari, stațiuni de pe litoralul românesc, despre cum să-şi pregătească bagajul, cum să se poarte pe mijloacele de transport / la plajă / în apă / la cazare / la vizitarea obiectivelor turistice și cum să profite în mod frumos și echilibrat de zilele de vacanță în care relaxarea și distracția sunt primordiale.
A venit rândul excursiei imaginare și virtuale la munte, așa că elevii clasei IB au venit pregătiți cu cele necesare pentru a porni într-o expediție pe cărări de munte. Au explorat, au recunoscut și totodată au învățat multe lucruri utile despre acest loc preferat de unii dintre ei în vacanțe.
Dintre momentele importante și totodată inedite de azi, putem aminti: brainstorming, poza grăitoare, indicatoare, jocuri pe cărare, jocuri Wordwall, audiere cântece, documentare (ce mâncăm când suntem cu cortul la munte), citirea textului din manual La munte și completarea sarcinilor de lucru, rezolvarea unei fișe (cadranele), prezentarea rucsacului, labirinturi / desene cu linii, propoziții lacunare, vizionare desene animate (aceeași tematică), frigărui cu bezele (mulțumim, Mihail!), jocuri muzicale (cu aceeași tematică), webcam live (stațiuni montane din România).











Ce mi s-a părut interesant a fost că după prezentarea bagajului pregătit, am realizat sondaje (cumva provocată fiind de elevi), completând date într-un tabel (câți au avut haine de schimb, pelerine, lanterne, binoclu, recipient cu apă, pătură etc.) și prin ce a fost unic rucsacul fiecărui coleg (plasturi / medicamente, cort, tacâmuri și veselă de plastic/metal, dispozitiv walkie-talkie, busolă etc.).
Au fost două zile deosebite în care am recapitulat materia din clasa I fără să li se pară dificil şi obositor, deoarece jocul întotdeauna e binevenit în activitatea la clasă şi are beneficiile sale.
prof. MONICA DORINA TOADER,
Școala Gimnazială Avram Iancu Oradea
Sursă imagini: fototeca Monica Toader
