Programul „Școală după școală”: Învățare prin joc și responsabilitate

La programul prelungit, elevii clasei I B s-au  bucurat zilnic de un program bine organizat, care a îmbinat armonios învățarea cu relaxarea și jocul. Programul a fost  atent structurat, astfel încât să răspundă atât nevoilor de învățare, cât și celor de socializare și dezvoltare personală.

Copiii au desfășurat zilnic activități variate: jocuri în clasă și în aer liber, activități educative în grădina școlii, lectură independentă, activități artistico-practice și vizionarea unor materiale cu rol educativ – povești, filme sau desene animate.

Obiectivele principale ale acestui program și anume efectuarea temelor pentru a doua zi și exersarea cunoștințelor însușite prin muncă diferențiată și strategii didactice din cele mai diverse au fost activitățile prioritare completate zi de zi de altele (menționate mai sus) astfel încât elevii să nu simtă ca o presiune, o plictiseală sau o inutilitate timpul petrecut la școală după ore.

Un moment special era cel în care elevii erau invitați la tablă (împărțită pe coloane) pentru dictări la CLR sau exerciții de matematică. Toți rezolvau în același timp, apoi se autocorectau doi câte doi – o modalitate prin care au învățat să fie responsabili, să coopereze și să prindă încredere în propriile cunoștințe.

Astfel, zi de zi, învățarea a devenit o experiență plăcută, iar școala – un loc unde copiii au descoperit că educația se poate face cu bucurie și entuziasm.

Prin diversitatea activităților desfășurate, programul Școală după școală demonstrează că educația poate fi nu doar eficientă, ci și plăcută, oferindu-le copiilor șansa de a învăța cu entuziasm și de a se forma într-un mediu prietenos și stimulant.

prof. MONICA TOADER,

Școala Gimnazială Avram Iancu Oradea

Sursă imagini: fototeca Monica Toader

Leave a comment