Ars Fragmentarium: Mihaela Tătulescu expune în Polonia

În anul aniversării a trei decenii de existență, artele academice orădene se află într-una din cele mai faste perioade. Conf. univ. dr. Teofil Știop prezintă, la Palatul Episcopiei Romano-Catolice din Oradea, expoziția multimedia Palimpsest – Ars Dantesca Combinatoria, lect. univ. dr. Titiana Marcu, împreună cu studenta Andrea Kovács, expun icoane la Hellenic French Art Gallery din Atena, iar conf. univ. dr. Mihaela Tătulescu a dus creațiile sale, reunite sub titlul Ars Fragmentarium, în Polonia, la galeria Sztuki Współczesnej.

Revenirea universitarului orădean pe simezele spațiului expozițional polon este consecința Premiului special al galeriei de artă contemporană Sztuki Współczesnej, primit anul trecut de Mihaela Tătulescu, la cea de a XII ediție a Trienalei Internaționale de pictură a Euroregiunii Carpatice Pătratul de Argint.

Ars Fragmentarium reprezintă un seismograf al mentalităților românești; uniformizarea individului într-o societate lipsită de simboluri, evadarea dintr-un sistem în care orizontul este transformat într-un spațiu de izolare spirituală dar este și o încercare de a redescoperi bucuria de a trăi într-o lume mai puțin fragmentată, mai puțin haotică”, spune Mihaela Tătulescu despre lucrările sale.

Prof. univ. dr. Aurel Chiriac, critic și istoric de artă, curatorul expoziției din Przemyśl, afirmă, la rândul său, că lucrările Mihaelei Tătulescu sunt „consecința unei atitudini doritoare să găsească răspunsuri la problemele de mentalitate cu care se confruntă încă lumea artiștilor contemporani români. Între lumi, Tensiuni mocnite, Pierdut în tranziție, Limbaj de lemn, Labirint. Izolare în grup, Puncte de vedere. Anarhia pionului, Aulic în contemporan etc. sunt temele care au generat un imaginar ce mizează, în cazul Mihaelei Tătulescu, pe soluții compoziționale și armonii cromatice îndelung elaborate și asumate în plan stilistic. Mihaela Tătulescu a elaborat un vocabular plastic ce este de fapt izvorât din respectul față de moștenirea autohtonă în domeniul artelor, mai cu seamă față de fresca medievală, unde bidimensionalitatea compozițiilor și frontalitatea reprezentărilor figurative asigură perceperea cu claritate a moralei subiectelor”.

Sursă imagine: fototeca Biroului Comunicare al UO

Leave a comment