Joi, 6 noiembrie 2025, înainte de începerea prezentărilor, evenimentul s-a conturat în jurul unei intenții cu relevanță pedagogică majoră: optimizarea accesibilității, vitalității și relevanței procesului educațional pentru un public cât mai larg. Casa Corpului Didactic Bistrița-Năsăud, în colaborare cu Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Bistrița, a proiectat un cadru de formare orientat spre învățare colaborativă între profesioniști.
Scopul a fost acela de a crea nu doar un atelier centrat pe tehnologie, ci un spațiu formativ focalizat pe dimensiunea umană, pe creativitate și pe reconceptualizarea modului în care este construit și mediat procesul instructiv-educativ.
Pe parcursul desfășurării workshop-ului, atmosfera s-a caracterizat prin dinamism cognitiv. Cadrele didactice au prezentat produse educaționale elaborate în contexte de muncă exploratorie: jocuri didactice, resurse digitale reconfigurate pentru a transforma dificultățile în oportunități, proiecte conceptualizate din necesitatea inovării și din motivație intrinsecă. Interacțiunile dintre participanți au reprezentat un flux comunicațional natural, asemănător unui spațiu virtual de circulație a bunelor practici, în care fiecare acumula noi instrumente, perspective și strategii pedagogice.
Subsemnatul am prezentat activitatea extracurriculară (teatru de umbre) realizată cu elevii CSEI „Orizont” Oradea, Structura Tileagd – „Umbra care și-a pierdut forma.”
În intervalul premergător încheierii, activitatea din secțiunea de chat evidenția continuitatea interesului profesional. Profesorii și educatorii din județele Bistrița-Năsăud și Bihor își completau notițele, distribuiau resurse digitale, inițiau potențiale colaborări și își selectau instrumentele preferate: o platformă de feedback imediat, un joc cu structură narativă pentru dezvoltarea abilităților cognitive, o aplicație menită să stimuleze raționamentul logic. Toate aceste materiale se configurau ca elemente ale unui construct educațional complex, orientat spre o viziune viitoare a actului pedagogic.
La finalul sesiunii, odată cu închiderea ultimului microfon și apariția mesajelor de apreciere, s-a instalat o stare de calm profesional — specifică evenimentelor formative reușite, în care participanții resimt valoarea achizițiilor intelectuale și metodologice dobândite.
Închiderea formală a workshop-ului a reprezentat punctul de plecare pentru procesele reflexive și aplicative care vor continua să influențeze practica educațională.
drd. ALIN CREȚU, psiholog specialist
Sursă screenshot: fototeca Alin Crețu