Culorile Curcubeului la clasa a II-a B: Șase zile de învățare prin culoare, joc și descoperire

După o pauză de șase ani, proiectul interdisciplinar Culorile Curcubeului a prins din nou viață la clasa a II-a B, aducând copiilor experiențe inedite, activități integrate și numeroase prilejuri de exprimare, reflecție și bucurie. Fiecare zi a fost dedicată unei culori, devenind un univers propriu de învățare, simboluri și emoții.

1. Ziua culorii Roșu

Copiii au intrat în ritmul proiectului printr-un dress code tematic și prin cutiile pline de obiecte roșii aduse de acasă, transformate apoi în ocazii de clasificare și statistici. Brainstormingul, povestea „Împăratul Roșu”, exercițiile de vocabular, jocurile cu fructe și legume roșii și gustările tematice au conturat o zi a bucuriei, curajului și energiei.

2. Ziua culorii Portocaliu

Caruselul activităților integrate a continuat cu brainstorminguri, exerciții de vocabular, jocuri matematice și lingvistice, vizionări de povești, desen după tutorial și numeroase jocuri creative („Dovlecelul ne provoacă!”, „Sunt darnic!”, „Cine stă pe puful portocaliu?”). Cutia portocalie a fiecărui copil a devenit sursă de analiză, comparare și clasificare, iar gustările tematice au încheiat ziua luminoasă și ludică.

3. Ziua Galbenă

Îmbrăcămintea galbenă, cutiile tematice și poza grăitoare au deschis o zi dedicată luminii și bunăstării. Exercițiile de vocabular, activitățile de dimineață la alegere, jocurile surpriză („Coșul cu ouă galbene”, „Balonul galben cel trist”, „Trăistuța rățuștii galbene”), curiozitățile despre banane și jocurile pentru cei mai harnici au transformat galbenul într-un simbol al veseliei și creativității.

4. Ziua culorii Verde

Verdele a adus speranța, renașterea și natura în sala de clasă. Activitățile obișnuite – cutia verde, brainstormingul, poza tematică, exercițiile de vocabular și gustările – au fost completate de jocuri energice („Ghemul verde”, „Prinde popicea verde”, „Mărul verde călător”) și de două surprize: brăduțul împodobit găsit dimineața și plantarea mini-ghivecelor cu plante aromatice. Ziua a fost o sărbătoare a prospețimii și colaborării.

5. Ziua lui Albastru

Cea mai amplă zi a proiectului a integrat numeroase experiențe: brainstorming cultural, analiză de imagini, jocuri în cutii albastre, surpriza ochelarilor albaștri, audierea poveștii „Misterul căsuței albastre”, prezentarea obiectelor aduse de acasă, vânătoare de obiecte albastre, activități de scriere și desen, realizarea unui tablou, testele fulger și discuțiile despre importanța apei. A fost o zi a calmului, cunoașterii profunde și dezvoltării gândirii critice, afective și sociale.

6. Ziua culorii Violet

Ultima zi a proiectului a adus o atmosferă parfumată și relaxantă. Activitatea practică, poza grăitoare, „Știați că…?”, cutia mov, jocurile creative („Pralina mov”, „Masca mov”, „Punga mov”), materialul despre lavandă, fișa de lucru, testul fulger și gustarea violet au încheiat proiectul într-o notă elegantă, sensibilă și plină de descoperiri.

Cele șase zile au fost mai mult decât activități tematice: au fost exerciții de comunicare, cooperare, vocabular, logică, expresivitate, cultură generală, responsabilitate și empatie.

Mulțumiri părinților pentru sprijinul constant și familiei cadrului didactic pentru ajutorul oferit!

prof. MONICA TOADER,

Școlaa Gimnazială Avram Iancu, Oradea

La clasa a II-a B, curcubeul nu este doar un proiect – este o experiență de învățare trăită cu entuziasm, creativitate și inimă.

Sursă imagine: fototeca Monica Toader

Leave a comment