Art-terapie printr-un proiect Erasmus+

În perioada 10-12 mai 2022, Asociația CES – Colaborăm Educăm Sprijinim, aplicantul și coordonatorul proiectului școlar european Teach me to help! / Învață-mă să ajut!, cu acronimul T2H, a găzduit prima activitate de învățare din cadrul acestui parteneriat derulat pe parcursul a doi ani.

26 de cadre didactice și specialiști în educație specială și integrată din șapte instituții și organizații: școli speciale, școli integratoare, inspectorate școlare, universități și asociații profesionale din șase țări (Sdruzhenie Asociacia Dyslexia – Ruse, Bulgaria; Kocaeli Il Milli Egitim Mudurlugu -İzmit, Turcia,  și Zubeyde Hanim Ilkokulu – Istanbul, Turcia: Scuola Secondaria Statale 1° Grado Antonio Gramsci -Palermo, Italia; Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres – Fornos de Algodres, Portugalia, Wyzsza Szkola Biznesu I Nauk O Zdrowiu – Lodz, Polonia și Directorate of Primary Education of Thesprotia – Igoumenitza, Grecia) au participat la activitatea de formare intitulată Dezvoltarea emoțională prin terapie prin artă, curs inclus și în oferta de formare a Casei Corpului Didactic 2021-2022 și susținut de formatori din cadrul Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și Asociației CES (prof. Teodora Pantazi, prof. Carmen Ilisie, prof. Ramona Kiss, prof. Lavinia Gorgan și conf. univ. dr. Laura Bochiș).

Prezentările teoretice și activitățile practice de terapie prin artă vizual-plastică, terapie prin dans și terapie prin muzică au fost completate de participarea la activități demonstrative organizate în cadrul vizitei la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, partener local în cadrul proiectului.

Un moment special a fost întâlnirea partenerilor internaționali cu partenerii locali. Masa rotundă cu tema: Sistemul de educație specială și special integrată în România. Rolul instituțiilor partenere în sistem și în proiect a adunat laolaltă în sala de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor reprezentanți ai tuturor partenerilor locali: Inspectoratul Școlar Județean Bihor (inspector școlar general prof. Horea Abrudan, inspector școlar general adjunct prof. Nicolae Avram, inspector pentru învățământul special prof. Elena Erdeli); Casa Corpului Didactic Bihor (director prof. Mioara Țigan, prof. metodist Florina Szabo); Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane (decan conf. univ. dr. Karla Barth), Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor (asistent social Paula Gîrba), Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea (director adjunct prof. Carmen Ilisie) și Asociația Națională a Psihologilor Școlari (conf. univ. dr. Daniela Roman), Asociația Top Formalis și Asociația CES (coordonator de proiect prof. Teodora Pantazi).

Dat fiind scopul final al proiectului, de a forma specialiști în trei tipuri de metode diferite de lucru cu elevii cu cerințe educative speciale și tulburări specifice de învățare pe parcursul activităților internaționale, care șă fie apoi multiplicate la nivelul fiecări țări partenere prin cursuri pentru profesori și workshopuri pentru părinți, vizita nu se putea încheia decât cu un tur al Casei Corpului Didactic Bihor.

Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ KA220-SCH-Parteneriate de cooperare în educația școlară în perioada ianuarie 2022-decembrie 2022 și are un buget de 229805 Euro.

CONTACT:

tel.: 0766790055

e-mail: teodora_dobran@yahoo.com

Sursă imagini: fototeca personală Teodora Pantazi

Prof. TEODORA PANTAZI,

 coordonator proiect – Asociația CES

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s