Educație remedială prin Organizația Salvați Copiii

Organizația Salvați Copiii România anunță extinderea programului de educație remedială estivală pentru copiii vulnerabili și deschiderea grădinițelor estivale, ajunse la cea de-a 25-a ediție.

La insistențele bunicii, Violeta a fost înscrisă la școală. Abia aștepta clasa I, avea emoții și spera să-și facă prieteni buni. Două săptămâni în care nici nu a reușit bine să înțeleagă ce are de făcut, atât a durat visul. Apoi s-a trezit încremenită în față unei tablete. Uneori se mai strica și atunci venea cineva să o repare, pentru că bunica nu știa să folosească tableta. Violeta s-a străduit să înțeleagă tot ce se preda la școala online. La finalul anului, când s-au redeschis școlile, s-a întors la școală pentru scurt timp, dar sunt atât de multe litere și cifre, un caiet întreg plin de socoteli și rânduri de citit. Echipa de la Salvați Copiii a stat de vorbă cu bunica și a inclus-o pe Violeta în programul de pregătire remedială din această vară.

31% dintre copiii din învățământul secundar inferior și superior afirmă că au rămas în urmă cu materia școlară în cei doi ani de restricții pandemice, potrivit unui sondaj realizat de Organizația Salvați Copiii România în luna februarie. Decalajele sunt mai mari, în cazul copiilor vulnerabili.

La începutul anului anterior, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscriși la grădiniță, deși cei mai mulți dintre ei urmau să-și facă debutul școlar în toamna aceluiași an. La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educației, neparticiparea la învățământul preșcolar afectează în mod disproporționat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învățământul preșcolar la vârsta de 5 ani situându-se la  87,8% în cazul copiilor de la orașe, față de doar 80,9% în cazul celor de la sate.

România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deși ținta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârșitul anului 2020.

Rezultatele evaluării activităților de educație remedială din vara 2021 ne arată că 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplină de învățare:

  • Matematică: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoștințelor a scăzut de la 90% la intrarea în program la 56% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun și foarte bun al cunoștințelor a crescut de la 10% la 44%.
  • Limba română: procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoștințelor a scăzut de la 91% la intrarea în program la 48% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun și foarte bun al cunoștințelor a crescut de la 10% la 53%.
  • Științe: procentul copiilor care aveau inițial un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoștințelor a scăzut de la 63% la 33% la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun și foarte bun al cunoștințelor a crescut de la 37% la 67%.

Organizația Salvați Copiii a atras atenția în mod repetat asupra impactului pe care îl are, în România, situația socioeconomică a familiei asupra rezultatelor școlare ale copiilor. Cele mai recente rezultate disponibile ale PISA (PISA 2018) plasau România printre țările care înregistrează o puternică legătură între statutul socioeconomic al elevilor și performanțele înregistrate de aceștia. Astfel (eliminând toți ceilalți factori), statutul socioeconomic determină 18% din variațiile de performanță ale elevilor (12% media OCDE).

CONTACT:

Liliana Bibac-Moșneguțu, coordonator programe educaționale

e-mail: liliana.bibac@salvaticopiii.ro

tel. 0741 933 599

Sursă imagine: fototeca Salvați Copiii

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s