Armata Selectării Atente a Plasticului

Programul ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) de implementare în școli a sistemului de colectare selectivă a deșeurilor reciclabile este programat să ajungă în toate reședințele de județ din România în acest anul școlar .

Inițiat de Fundația The Institute și susținut de Lidl România, ASAP România urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic.

Demarat în primăvara acestui an printr-un proiect pilot în cadrul a 69 de unități de învățământ din Sectorul 6 al Capitalei, programul a înregistrat deja primele succese. În 3 luni, au fost colectate peste 450 de kilograme de plastic, peste 6.000 de kilograme de hârtie și peste 130.000 de kilograme de deșeuri în amestec. Ulterior, pe parcursul verii anului 2021, au fost semnate parteneriate cu Sectoarele 1, 2 și 3 din București și cu orașele Brașov, Constanța, Iași, Arad, Sibiu, Târgu Mureș, Alba Iulia, Ploiești și Zalău.

Programul ASAP implică acțiuni concentrate pe trei direcții: desfășurarea unei campanii de educare adresate elevilor, care se axează pe explicarea modului corect de colectare a deșeurilor pe fracții, respectiv plastic, hârtie, metal și sticlă, dar și a traseului deșeurilor după colectare, în stațiile de sortare/reciclare, pentru a îmbunătăţi calitatea colectării și gradul de reciclare și a contribui, astfel, la reducerea poluării cu ambalaje; sprijinirea școlilor pentru optimizarea infrastructurii de colectare separată a deșeurilor reciclabile, alături de calibrarea optimă a volumului, distribuției și amplasării recipientelor dedicate colectării selective în interiorul și la exteriorul școlilor; colectarea și corelarea de date de la furnizorul de salubritate contractat de autorităţile publice pentru ridicarea atât a deșeurilor reciclabile, cât și a celor menajere, cu obiectivul de a urmări calitatea colectării pe fracţii și a aduce îmbunătăţirile necesare în timp real.

ASAP România a încheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, cu Consiliul Național al Elevilor și cu GreenPoint Management.

ASAP este un program susținut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu.

Sursă foto: stiri.ong

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s