Adevărat! N-aș fi crezut asta până când m-am întors din metropola italiană cu o experiență memorabilă. Am avut posibilitatea participării la mobilitatea la Roma din cadrul proiectului Erasmus+, inițiat de colega noastră, doamna profesoară Lucia Cighir, căreia îi sunt recunoscător.
Drumul meu spre Roma, alături de colegi minunați, prof. Ionela Belbe – consilier școlar, prof. Laura Costolaș, prof. Edina Andridan și prof. Diana Laslău, a avut ca destinație Temple University, unde am participat la cursuri de formare profesională cu tema Interractive teaching.
În ce mă privește, așteptările de la acest curs au fost mari și variate, întrucât, în calitate de profesor de educație fizică și sport, m-am confruntat cu situații neprevăzute în procesul de predare-învățare online. Disciplina pe care o predau în școală a devenit în perioada pandemiei tot mai puțin interactivă, așa că mi-am pus problema unor ore mai atractive pentru elevi, care să vină în sprijinul nevoilor lor de interacțiune și comunicare, tot mai adânc amputate în ultima perioadă. Acest curs m-a ajutat mai mult decât aș fi sperat, iar achizițiile sunt inovative și de lungă durată. Am avut parte de o echipă de lucru de invidiat, coordonată de doamna Felicia Dimulescu, din care au făcut parte greci, spanioli dar și români.
Programul a fost încărcat, dar construit variat, astfel încât toate activitățile au fost deopotrivă teoretice și practice, fapt ce ne-a permis tuturor posibilitatea exersării în mediul online, dezvoltarea unor abilități de comunicare și socializare, cărora le-am dus dorul în ultima vreme.
După organizarea programului și a materialelor necesare, am avut activități interculturale, în care fiecare echipă a prezentat specificul țării pe care o reprezintă și școala din care face parte. Aceasta ne-a dat prilejul, și mie, și colegilor, să promovăm școala unde profesăm, prezentând o dezvoltare a instituției fără concurență în celelalte grupe. Următoarele zile de curs s-au desfășurat interactiv, cu multe aplicații practice și jocuri menite să antreneze corpul și mintea și să facă procesul de învățare mult mai plăcut. Am descoperit aplicații noi, ne-am raportat la activități care cresc motivația învățării la elevi, am descoperit profilul profesorului ideal, am urmărit filmulețe educative, pe care mai apoi le-am dezbătut cu celelalte grupe.
Pe scurt, am înțeles că tehnologia vine – dacă vrem și noi – în sprijinul muncii de la catedră și al celei de pe terenul de sport deopotrivă, cu achiziții potrivite vremurilor pe care le traversăm, că digitalizarea nu e dușmanul nostru, al profesorilor, ci un partener de nădejde în incursiunea, dificilă uneori, în universul elevilor noștri, al celor care-și construiesc viitorul alături de noi.
Le mulțumesc tuturor celor implicați, colegilor mei în primul rând, alături de care am trăit clipe de neuitat!
Tanti auguri!
Prof. VALERIU LASLĂU