Historia est magistra vitae

În acest an școlar, printre olimpicii calificați la faza națională se află și doi pasionați de istorie: Nistor Roxana (prof. coord. subsemnata, Livia Ivan) și Indrie Patrik (prof. coord. Luminița Feșnic).

Desigur, aceste calificări dau profesorilor curajul de a fi și mai implicați în a transmite acea pasiune pentru studiul istoriei, înțelegem că nu doar materiile „importante” sunt cu adevărat importante și pentru copii, că au și ei pasiunile lor.

Am întrebat-o pe Roxana când a descoperit că îi place istoria. Mi-a spus că era în clasa a IV-a, când a primit o revistă cu teme despre trecutul  istoric, care i s-au părut foarte interesante și i-au trezit curiozitatea pentru a studia mai serios acest domeniu. De atunci vrea să studieze tot ce ține de istorie, se gândește chiar la o carieră didactică.

Desigur, ne dorim rezultate cât mai spectaculoase la faza națională, dar până la urmă nu acesta este un scop în sine al olimpiadei de istorie. Miza este formarea acestor copii ca oameni care înțeleg prezentul și intuiesc viitorul, cunoscând trecutul cu învățămintele lui. Formarea lor ca oameni demni, cu dorința de a fi cât mai asemănători cu modelele personalităților istorice pe care i-au admirat.

Pentru că – nu-i așa? – Istoria este învățătoarea vieții. Studiind istorie, vei studia tot ce ține de viața societății umane.

Prof. LIVIA IVAN,

CN Onisifor Ghibu

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s