Platformă integrată pentru profesori, elevi și părinți

96% dintre profesorii chestionați de World Vision România într-un sondaj spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și 21% în măsură medie).

Pentru a răspunde acestei nevoi, World Vision România realizează prima platformă online integrată de consultare a profesorilor, elevilor și părinților, lansând proiectul Inspectoratul Școlar Civic. În cadrul proiectului, World Vision a propus dezbaterii un prim chestionar online de consultare, completat de 375 dintre cele 570 cadre didactice înscrise în proiect în prima săptămână după lansare.

Conform chestionarului, dacă ar avea ocazia să transmită un mesaj către factorii de decizie la nivel național sau județean, 27% din cadrele didactice înscrise în proiect ar solicita în primul rând „mai puține schimbări”. Așa cum detaliază respondenții, atunci când aceste schimbări sunt totuși necesare, ar trebui să aibă în vedere o consultare largă a profesorilor, să fie anunțate și explicate din timp, să aibă la bază studii de impact și o analiza a consecințelor administrative ale acestora, pentru a evita blocaje în activitatea școlilor.

În al doilea rând, 19% dintre respondenți ar solicita factorilor de decizie să cunoască mai bine realitățile din teren, să experimenteze direct contextele dificile cu care școlile se confruntă. În plus, din mesajele transmise de cadrele didactice factorilor de decizie, rezultă nevoia de transparență, înțelegere, colaborare, mentorat și empatie din partea decidenților, mai ales la nivel județean (33% dintre respondenți).

Pentru respondenții la chestionar, principalele obstacolele care îi împiedică să obțină performanțe mai ridicate cu elevii sunt „programă încărcată” (46%) sau „inadaptată” (20%), „obligațiile birocratice” (35%) sau „sprijinul scăzut la nivel de Minister (decizii, modificări dese, bulversante)” (24%), insuficiența „dotărilor digitale ale școlilor” (30%), dar și „lipsa unui mediu stimulant” (30%).

Nu în ultimul rând, cadrele didactice amintesc de „lipsa de implicare a părinților” (25%) și de „problemele socio-economice ale familiilor” ale elevilor (25%).

Fundația World Vision România a lansat proiectul Inspectoratul Școlar Civic printr-o conferință online, la care au participat peste 200 de profesori, alături de reprezentanții elevilor și ai părinților. Proiectul își propune să realizeze o platformă online de consultare a cadrelor didactice, elevilor și părinților. Aceasta va rămâne la dispoziția organizațiilor partenere și a Ministerului Educației pentru fundamentarea deciziilor și politicilor educaționale viitoare. De asemenea, prin implicarea beneficiarilor, vor fi organizate 120 de webinarii pentru formarea profesorilor și elevilor pe teme școlare și civice, inclusiv prin abordarea obstacolelor amintite anterior.

„Nevoia unui astfel de proiect este extrem de mare. Profesori vor să fie consultați. În cadrul evenimentului, un director de școală ne-a mărturisit că, în peste zece ani de activitate, nu a primit niciodată chestionare de consultare pe filieră instituțională, cu excepția celor primite de la ONG-uri“, a declarat Bogdan Romanică, managerul proiectului.

Orice cadru didactic poate deveni beneficiar al proiectului prin completarea formularului de înregistrare, disponibil AICI.

CONTACT:

Bogdan Romanică

e-mail: bogdan_romanica@wvi.org

tel. 0740 175 786

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s