„De ce ar trebui să îți mulțumim ție, Alexandru Ioan Cuza?”

În parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, Primăria Municipiului Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal organizează o nouă ediție a concursului online de eseuri istorice, având tema 24 ianuarie din perspectiva mea istorică, destinat elevilor de gimnaziu și liceu.

Organizatorii țin astfel să încurajeze gândirea creativă și capacitatea de sinteză a tinerilor în vederea întocmirii unor eseuri istorice originale, având ca subiect semnificația datei de 24 ianuarie 1859.

Lucrările trebuie să conțină maxim două pagini, redactate la calculator (Times New Roman, font 12, la 1,5 rânduri şi aliniere Justify) și ar trebui să înceapă cu aceste cuvinte „De ce ar trebui să îți mulțumim ție, Alexandru Ioan Cuza?”

La finalul lor tinerii sunt rugați să își scrie numele complet, vârsta, clasa, școala, localitatea, respectiv județul de unde provin. Lucrările vor fi trimise pe adresa de e-mail pedagogiemuzeala@mtariicrisurilor.ro. Termen-limită: 27 ianuarie 2023.

Vor fi acordate două premii, unul pentru gimnaziu, celălalt pentru liceu, constând în cărți și o vizită gratuită la întreg complexul muzeal al Țării Crișurilor. Se vor acorda, de asemenea, două premii speciale pentru originalitatea lucrărilor.

Rezultatele pentru fiecare secțiune vor fi anunțate pe pagina de Facebook a instituției.

Persoana de contact: Lavinia Ungureanu, muzeograf Relații Publice și Expoziții (tel. 0742 054 686), luni – vineri, între orele 10.00 – 14.00.

Foto generic: Premiul întâi la ediția precedentă a concursului a fost câștigat de Cristina Borz, de la Liceul Greco-Catolic Iuliu Maniu,  profesor coordonator Iulia Tănescu. Eseul acesteia îl puteți citi AICI.

Advertisement

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s